Huiluseura juhlii 40-vuotista historiaansa Espoossa 3.-5.11. kansallisen Nuori Huilisti -kilpailun ja oheisohjelman merkeissä.

Kisassa taitojaan näyttävät 9-19-vuotiaat huilistit kolmessa sarjassa. Kilpailu käydään musiikkiopisto Juvenalian pikkusalissa ja Sellosalissa.

Kilpailun lisäksi viikonlopun aikana on tarjolla paljon muutakin mielenkiintoista toimintaa eri-ikäisille huilisteille. Ohjelmasta löytyvät Elina Raijaksen työpaja jännityksestä, Hanna Kinnusen ja Elina Raijaksen työpaja harjoittelusta, Eeva Kunnaksen impropaja nuoremmille soittajille sekä aikuisten huiluorkesteri Kathy Weidenfellerin johdolla. Lauantaina ja sunnuntaina huiluja, huilutarvikkeita ja nuotteja myyvät Huilupiste, F-musiikki, Soitin Laine ja Ainokaisa Pitkänen.

Kilpailu huipentuu Sellosalissa pidettävään finaalikonserttiin ja palkintojenjakoon sunnuntaina 5.11.2023 klo 15. Konsertissa A-sarjan finalistit esittävät ohjelmansa Juvenalian kamariorkesterin säestyksellä ja lisäksi kuullaan esityksiä nuorempien sarjoista. Konsertin lopuksi jaetaan kaikkien sarjojen palkinnot.

Tapahtuma oheisohjelmineen on kaikille avoin ja ilmainen. Tarkemmat aikataulut tilatietoineen löytyvät kilpailun nettisivuilta.

Tervetuloa kannustamaan rohkeita kilpailijoita ja nauttimaan huiluntäyteisestä tapahtumasta!

3. 5.11.23 Nuori Huilisiti