Huilun alkeisopetusmateriaalia ja erilaisia huilukouluja löytyy nykyään laaja kirjo myös Suomesta. Suurin osa on silti edelleen suunnattu lapsille ja aikuisen huilun vasta-alkajan kohdatessaan, voi opettajalla mennä sormi suuhun; mistä lähdetään, mitä soitettaisiin, pitäisikö hankkia jokin oppikirja? Aikuisia soitto-oppilaita alkaa ilmaantua yhä enemmän erilaisten musiikkioppilaitosten oppilaslistalle ja esimerkiksi vapaan sivistystyön opistot (kuten työväenopistot) tarjoavat edulliseen hintaan soiton alkeiskursseja myös huilusta. Tämän artikkelin tarkoituksena on kartoittaa lyhyesti, mitä ja millaista huilun alkeisoppimateriaalia huilistit ovat Suomessa aikuisten oppilaidensa kanssa käyttäneet ja tarjota tätä kautta vinkkejä varsinkin opettajauraansa aloitteleville huilisteille, joilla ei ehkä vielä ole niin laajaa tietämystä olemassa olevista opetusmateriaaleista.

Registrera dig för att läsa mer …