Seuran esittely

pienet soittajatSuomen Huiluseura ry (SHS) perustettiin Tampereella 14. huhtikuuta vuonna 1983 ja on yksi maailman ensimmäisistä huiluseuroista. Suomen Huiluseuran tärkeimpiä tavoitteita on edistää huilunsoittoa taiteena sekä tuoda huilisteja yhteen. SHS luo yhteyksiä muusikoiden, huilunsoiton opettajien, oppilaiden, opiskelijoiden ja huilunsoiton harrastajien välille, sekä järjestää huilunsoiton opettajille korkeatasoista pedagogista koulutusta.

Yksi SHS:n tavoitteista on saada nuoret oppilaat ja opiskelijat mukaan yhdistyksen toimintaan ja järjestää tapahtumia myös heille. Huiluseura on viime vuosien aikana järjestänyt esimerkiksi Gluck-huilukilpailun, huiluviikonlopun Kuopiossa, mestarikurssin ja huiluorkesteriviikonlopun Gareth McLearnonin luotsaamana, koti- ja ulkomaisten jälleenmyyjien soitinesittelyn, Rogier de Pijperin ohjaaman kurssin huilunsoiton erityistekniikoista, pedagogiseen keskusteluun keskittyviä pedipäiviä opettajille, konserttikäynnin Helsingin Musiikkitalossa sekä yhteistyössä Tampereen huiluklubin kanssa Suomen ensimmäisen barokkihuilutapahtuman Tampereella pääkouluttajanaan Jari S. Puhakka.

SHS päivittää kotisivuilleen kiinnostavia artikkeleita huilumaailmasta ja pyrkii tuomaan esille suomalaisia ja ulkomaisia huilisteja, huiluopettajia ja opiskelijoita sekä mielenkiintoisia huilutapahtumia Suomessa ja ulkomailla.

Suomen Huiluseura haluaa kutsua kaikki huilistit ja huilumusiikista kiinnostuneet mukaan seuran toimintaan – tervetuloa!

SHS logo