Uusikaupunkilainen puupuhaltimia juhliva musiikkifestivaali Crusell-viikko järjestetään 42. kertaa 22.–29.7.2023. Korkeatasoisten kamarimusiikkikonserttien ohella Crusell-viikolla järjestetään vuosittain puupuhaltimien mestarikursseja, joihin saapuvat opettamaan kansainväliset huippumuusikot. Crusell-viikkoon verrattavissa olevaa puupuhallinten juhlaa on kansainvälisestikin vaikea löytää.

Vuonna 2023 Crusell-viikolla järjestetään huilun, oboen, klarinetin ja fagotin mestarikurssit. Mestarikurssit on suunnattu ammattiopiskelijoille. Lisäksi järjestetään huilu- ja klarinettikurssit, joille tervetulleita ovat myös kaikki nuoret ja vanhemmat pitkälle ehtineet harrastajat. Näille nuorten kursseille mahtuu vielä!

Haluamme tehdä Crusell-viikosta jokakesäisen muusikoiden kohtaamispaikan, jonne toivotamme tervetulleiksi oppilaiden lisäksi myös soitonopettajat. Passiivioppilaspassin ostamalla myös opettajan on mahdollista saapua seuraamaan mestarikursseja ja huippusoittajien pedagogisia ideoita sekä luomaan kansainvälisiä suhteita. Mestarikurssien huipennukseksi järjestetään myös avoin keskustelutilaisuus, jonka aiheena on muusikon ura ja elämä. Keskustelutilaisuuden tavoitteena on jakaa muusikon uran hiljaista tietoa eteenpäin. Lämpimästi tervetuloa!

Opettajat:

• Huilun mestarikurssi, Christina Fassbender
  • Huilukurssi, Annaleena Jämsä
  • Oboen mestarikurssi, Juri Vallentin
  • Klarinetin mestarikurssi, Francois Benda
  • Klarinettikurssi, Olli Leppäniemi
  • Fagotin mestarikurssi, Mor Biron
  • Opettajien esittelyt ovat luettavissa nettisivuillamme osoitteessa crusell.fi.

Kurssin ajankohta:

• ma 24.7. – la 29.7.

Kurssimaksut:

• Aktiivioppilas 350 €, sisältää opetuksen, vapaan pääsyn kaikkiin festivaalin konsertteihin ja osallistumisen keskustelutilaisuuteen
  • Passiivioppilas 100 € / koko kurssi tai 30 € / pv
  • Passiivioppilaalla oikeus osallistua kuuntelemaan kurssia, mutta hän ei saa henkilökohtaista opetusta.

Majoitus:

Koulumajoitus 90 € / koko viikko. Koulumajoitukseen sisältyy mahdollisuus saapua jo su 23.7. illalla ja lähteä su 30.7. aamulla. Mahdollisuutta kotimajoitukseen voi tiedustella .

Lisätietoa:

• crusell.fi