Tampere Flute Fest 2023 tuo mukanaan aistinautintoja maailmalta, vuoden teemanaan "Mundo". Avainsananaan kansainvälisyys festivaali avaa ovensa kaikille vierailleen esiintyjistä yleisöön. Kotimaisten taiteilijoiden rinnalla festivaalin monipuolista ohjelmaa ovat toteuttamassa soittajat kaikilta maailman kolkilta. Taiteilijakaartiimme tänä vuonna lukeutuu arvostetuimpia huilisteja ja pedagogeja, muiden muassa Karin Bonelli Wienin filharmonikoista, Jérémie Abergel Hanoverin valtionoopperasta, Sonyn artisti Elisabet Franch, Latin Grammy -ehdokkaat Giovanni Pérez ja Carlos Cano Escribá sekä  Annaleena Jämsä, Enna Puhakka ja Jaana Laasonen.

Yleisö pääsee kuulemaan pohjoisia, kelttiläisiä ja latinalaisen Amerikan sointeja festivaalimme monipuolisissa tapahtumissa; tarjolla on resitaaleja, kaksi kansainvälistä kilpailua, ohjelmaa nuorille, työpajoja, mertarikursseja ja monenlaista muuta mukavaa.

Eräs Tampereelle kotinsa perustanut kansainvälinen mies oli James Finlayson, skottilainen 1700-luvulla syntynyt bisnesmies, joka pisti Tampereen kertaheitolla teollisuuden maailmankartalle. Olemme iloisia ja ylpeitä saadessamme tehdä yhteistyötä Finlayson-yhtiön kanssa. Monet festivaalimme tapahtumista pääsemme järjestämään Finlaysonin tehtaan tiloissa aivan Tampereen ytimessä.

Liity seuraamme huhtikuun 14.–16. juhlistamaan yhdessä kanssamme "huilun maailmaa"! Yleisön tuki auttaa voimaannuttamaan uutta kansainvälistä ja kotimaista huilistipolvea – festivaalia toteuttamassa on mukana opiskelijoita Sibelius-Akatemiasta, Turun konservatoriosta ja Tampereen ammattikorkeakoulusta.

Festivaalipassit ja liput ovat nyt hankittavissa. Suomen Huiluseuran jäsenille 10% alennus festivaalipassista.

www.tampereflutefest.com

TFF Article photo