Muutin syyskuussa 2019 suloiseen sveitsiläiskaupunki Baseliin aloittamaan maisteriopintoni. Basel valikoitui kohteeksi lähinnä siksi, että tiesin monen hyvän huilistin opiskelleen siellä ja että siellä opettaa professori Felix Renggli.  Hänet olin tavannut jo vuonna 2016 Crusell-viikon mestarikurssilla, ja olin vakuuttunut hänen opetuksestaan. Tapasin Felixin uudestaan helmikuussa 2018 niin ikään mestarikurssilla Hampurissa, ja olin vielä enemmän vakuuttunut siitä, että pidin hänen tyylistään lähestyä huilunsoittoa ja musiikkia. 2019 alkuvuodesta viimeistelin kandidaatin tutkintoni Sibelius-Akatemiassa Petri Alangon luokalla, ja yhdessä mietimme, että nyt olisi hyvä aika lähteä ulkomaille oppiin. Niinpä pohdin vaihtoehtoja, ja menin vielä käymään näytetunnille Baseliin. Olin erittäin vaikuttunut. Basel oli kaunis, pieni kaupunki, ja sääkin teki vaikutuksen: 20 astetta helmikuun lopulla teki vaikutuksen suomityttöön. Huhtikuussa menin pääsykokeeseen ja onnekseni pääsin luokalle, hyviä hakijoita oli paljon!

Kirjaudu sisään lukeaksesi lisää...